Hallo,
Leuk dat je contact met ons zoekt, wat kunnen we voor je doen?

Wie zijn wij

SV Paul Kruger  is een gezellige schietsportvereniging, waar binnen een sfeer van sportiviteit, enthousiasme en gezelligheid,  het sportschieten wordt beoefend.

De club telt tot op heden ruim 80 leden.

Binnen de schietvereniging Paul Kruger wordt er geschoten met verschillende disciplines:

• KKG (klein kaliber geweer)
  • KKP (klein kaliber pistool)
  • GKG (groot kaliber geweer)
  • GKP (groot kaliber pistool)
  • Luchtgeweer.

Ook met het zwaardere geschut kunt u bij SV Paul Kruger terecht, denk daarbij aan de karabijn 5,5 mm (.22) en pistool met 9mm patronen.

Dit gebeurt allemaal op 3 banen van 12 meter en 5 banen van 25 meter welke afzonderlijk in afstand te verstellen zijn.

Historie

Schietvereniging Paul Kruger bestaat vanaf 1935 en is opgericht door reservisten van het Nederlandse leger. Hoe en waarom  de naam Paul Kruger aan de vereniging is gegeven is onbekend. Maar SV Paul Kruger is wel bekend in de gehele Betuwe.  SV Paul Kruger beschikt over een eigen gebouw dat gevestigd is onder de AH Winkel te Opheusden

Voorzitter: Dhr. Simon Reehoorn
Secretaris: Dhr. Dick Willemsen
Penningmeester: Dhr. Sandor Feher

Bestuurslid en plaatsvervangend baansecretaris: Dhr. Marinus van Eldik

Bestuurslid en hoofd horeca: Dhr. Gert Verwoert
Bestuurslid: Dhr. Johan van de Kolk

Bestuurslid: Dhr. Barend van de Scheur

Baansecretaris en vertrouwenspersoon: Dhr. Willem van Voorst

Huismeester: Dhr. Henk Verhaaf

Schietavonden

Het schieten gebeurt onder begeleiding en verantwoording van een veiligheidsfunctionaris (baancommandant). Hij draagt zorg voor de uitgifte en het inleveren van de verenigingswapens en houd toezicht op de schietbaan betreffende de veiligheid.

Wilt je als introducé kennismaken met de schietsport en onze vereniging, dan is dat mogelijk. Je mag tot 3 maal als introducé komen schieten , voordat je de keuze maakt, om je al dan niet aan te melden als aspirant-lid van de vereniging.

Wij zijn geopend op de maandag- en woensdagavonden van 20.00 tot 22.30 uur.

Vrouwenavond

Eenmaal per jaar wordt er een vrouwenavond georganiseerd, op deze avond kunnen vrouwen kennismaken met de schietsport en met onze vereniging. Na afloop vindt er onder het genot van een hapje en een drankje, ( want het  gaat natuurlijk ook om de gezelligheid). de prijsuitreiking plaats.